Nieuwe klanten

De maand maart was een bijzondere maand voor élitel. Na maanden voorbereiding mochten we een hele portefeuille met nieuwe klanten installeren. Dit vereiste veel energie van al onze medewerkers. Er moest veel informatie verwerkt worden, bezoeken afgelegd, kennis vergaard etc.

Al weet je het al een hele tijd van tevoren, het is dan tóch spannend als de eerste gesprekken voor deze nieuwe klanten binnenkomen. Ook al ben je nog zo’n ervaren telefoniste, je voelt je toch altijd een beetje nerveus als je voor het eerst de naam van het bedrijf noemt. Je bent benieuwd wat voor vragen er gesteld gaan worden door de beller en of je wel weet wat je er mee moet doen.

Het komt goed

Natuurlijk komt het goed. Onze ervaring gaat immers al 10 jaar terug en het voeren van goede gesprekken is onze tweede natuur. Maar toch moet je er altijd een beetje ‘inkomen’. Dat gaat met elk volgend gesprek steeds een beetje makkelijker. Op den duur wordt de materie je eigen en raak je ook vertrouwd met de namen en de terminologie en de instructies van de klant. Na verloop van tijd heb je de rol binnen deze organisatie je eigen gemaakt.

Ik ben heel trots op ons team. Zij hebben vanaf dag één de nieuwe klanten ingelijfd en ze hebben er alles aan gedaan om de overgang zo geruisloos mogelijk te laten verlopen. Moe waren we, door een toename van het aantal gesprekken en door alle nieuwe gespreksonderwerpen. Maar we zijn ook heel voldaan, want we hebben het geflikt! Dankbaar ben ik ook voor het vertrouwen dat de nieuwe klanten in ons stellen. We blijven ons iedere dag inspannen om het waar te maken.

Gewoon even doorschakelen

Dat is ons credo. Dat klinkt makkelijk en zo moet het ook zijn. Maar aan dit gemak ligt soms grote inspanning ten grondslag.  Alles voor een goed gesprek!