We vieren ons 10-jarig jubileum bij élitel. Dat is 10 jaar lang dag in dag uit onafgebroken telefoon aannemen. Eigenlijk doe ik dit al veel langer, want mijn eerste antwoordservice richtte ik op in 1998. Maar alleen al bij élitel heb ik meer dan 100.000 gesprekken beantwoord.

Onrustig

Dat vele telefoneren zorgt soms voor eigenaardige bijeffecten. Wij streven er bij élitel naar om ieder gesprek binnen 3x overgaan op te nemen. Dit gaat uiteindelijk onderdeel van je natuur uitmaken. Het maakt ook dat als ik niet aan het werk ben en ik hoor ergens een telefoon overgaan, het mij erg onrustig maakt als deze niet snel wordt opgenomen.

Net als in de film

Het type telefooncentrale dat wij gebruiken komt uit Amerika. In veel Amerikaanse films is daarom het geluid van een overgaande telefoon gelijk aan het geluid van een inkomend gesprek bij élitel. Dit maakt dat ik tijdens het kijken van een film regelmatig opschrik.

Het is er niet

Wat helemaal vreemd is, is dat ik af en toe last heb van wat ik ‘phantoom-telefoon’ noem. Soms denk ik midden in de nacht dat ik de telefoon hoor overgaan, wat natuurlijk helemaal niet zo is!

Het zal er allemaal bij horen, het heeft te maken met waar je focus ligt. Mijn kapster kijkt bij elke foto hoe iemand zijn haar zit en of de pony recht geknipt is. Mijn werk is ervoor te zorgen dat onze klanten altijd goed telefonisch bereikbaar zijn. Na zoveel jaar vind ik dat nog steeds leuk. En met deze afwijking valt goed te leven.

Wekelijks plaatsen wij nieuwe artikelen en interviews in ons magazine. We nodigen je uit om eens rond te kijken, of om zelf ook een bijdrage aan te leveren. Heb je een interessant verhaal dat je voor de camera wilt vertellen? Dan komen we ook graag een keer bij jou langs!

Ineke

 

Bekijk hier het interview met tandarts Tieke van Riel.